Brane Mozetič • Glömma


ur boken Passion


För att glömma dig åtminstone för en stund, för att inte tänka mer på din likgiltighet, för att åtminstone lite grann slippa det onda i magen, för att bilden av dig skulle sluta att sväva för min blick, liksom dina händer, som höll om mig, din mun, som kysste mig, som en öppning, som sög in mig, skaffade jag mig sex älskare. Jag beställde dem för exakt två timmar och inpräntade i dem att de måste vara punktliga eftersom jag bara har just dessa två timmar till förfogande, eftersom jag inte bor själv och både före och efter de två timmarna kommer min syster att rota omkring i lägenheten, och naturligtvis vet hon ingenting osv.

Först kom någon ung student som ansåg sig själv vara mycket klok, han började med att inspektera inredningen, han citerade Hesse för mig, han gjorde utläggningar om djup vänskap, vilket alls inte hjälpte honom, för det syntes i ögonen på honom att han bara väntade på att vi skulle kasta oss i sängen. Han flåsade som sig bör, antagligen hade han noggrant tittat på ett lämpligt antal porrfilmer, och han sprutade även som de brukar göra. När jag inte kom himlade han en aning med ögonen, själv ursäktade jag mig med den oerhörda tidsnöden och tröstade honom med att det blir bättre en annan gång, att han skulle ringa igen, för vänskap kan man inte kasta bort bara sådär.

Den andre, kanske en business trainee, började plåga mig med sina hittillsvarande erfarenheter, hur han inte kan hitta något seriöst, eftersom alla bara är ute efter sex, och fortfarande, medan jag redan börjat suga honom, höll han på och pratade om någon egen företagare och sedan om en lärare och hur han varit tvungen att fly för hans fru. Han tystnade bara för ett ögonblick, under själva orgasmen, mig lade han inte märke till, och när jag knuffade ut honom genom dörren, höll han fortfarande på och snackade.

Den tredje gick fortfarande i gymnasiet. Han hade knappt hunnit titta på mig ordentligt innan han började lovorda mina ögon, han påstod att han faktiskt förälskat sig i min kropp, han hade redan tryckt sig mot mig och väntade bara på att jag skulle runka av honom. Vi fick alldeles för mycket tid över och under hela denna tid skildrade han för mig vår framtid, utan att veta något som helst om mig. Han lovade mig att han skulle ringa mig tre gånger om dagen, att han skulle skriva brev till mig varje dag, fastän han knappt ens bodde ett par gator bort, och han förklarade för mig att vår kärlek därigenom skulle bli stark. Han sträckte sig mot mig, tittade mig i ögonen och upprepade med jämna mellanrum, du älskar mig väl, eller hur. Jag lovade honom allt, jag runkade till och med av honom en gång till, det var ju uppenbart att det var det han allra mest behövde, sedan skickade jag slängkyssar till honom från fönstret osv. Han var verkligen jobbig. Man kan knappast påstå att han såg längre än hans kuk räckte.

Sedan följde en steward, tydligen en härdad förkämpe för homosexuell kärlek. Efter ett par minuters samtal med honom stod det klart för mig att han inte visste det minsta om kärlek, men han behärskade desto bättre alla möjliga sextekniker. Troligen gjorde jag honom nog lite besviken, eftersom jag bara kastade mig över honom, körde in den i honom och ganska snart kom inne i honom. Troligen därför att jag såg ditt ansikte och dina händer framför mig och det gjorde mig upphetsad. Det var skönt, åtminstone för ett ögonblick, som om jag var tillsammans med dig igen, som om det var så som det varit så många gånger förr. Och därför började han sedan snabbt äckla mig och jag lämnade honom att runka själv och låste in mig i badrummet.

Den femte var faktiskt en vän till dig och det gladde mig särskilt. Han började kritisera dig lite, sedan anförtrodde han sig till mig att du en gång bedragit mig med honom och hur det knullet hade varit helt meningslöst, tomt och ganska fantasilöst. Precis som du är, påstod han. Vi gick och ställde oss i duschen, jag var alldeles varm, men jag hade inte heller något hopp eller någon önskan att det skulle gå för mig en gång till, en gång var fullt tillräckligt. Jag dränkte honom i det fallande vattnet för att göra honom ännu mer upphetsad, och riktade också min varma gula stråle mot hans ansikte. Han öppnade munnen, tog ett kraftigt tag om sin lem och sedan lade han sig på golvet. Då gav jag honom ett par örfilar till och skällde ordentligt på honom, han var ju verkligen en riktig gris. Ja, fastän han var en vän till dig.

Den sjätte var du, egentligen den sjunde, för den sjätte blev kvar utanför dörren. Du kom före honom. Förvånad lade jag mig på sängen och du tittade dig omkring på all oordningen. Du lade inte märke till de nya möblerna, du belastade mig inte med ditt livs historia, jag kunde den redan alltför väl, du talade inte till mig om förälskelse, liksom du naturligtvis aldrig tidigare heller gjort, du behärskade inga särskilda sextekniker, överhuvudtaget var du till en massa problem, men jag tyckte om dig. Kom hit nu, sade jag till dig, och slicka upp all den här sperman som jag har överallt. Du böjde dig ner och satte igång att slicka mig ren.


Översatt av Morgan Nilsson
i december 2004

Inga kommentarer: